Aan

Ako sa vyhnut poplatku za platbu kartou pri kupe letenky u Ryanair

Viem ze pre niektorych sa nejedna o ziadnu novinku, ale stale je kopec ludi, ktori o tom nevedia a nadalej platia zbytocne 5EUR administrativny poplatok za platbu kartou u kazdeho jedneho letu, takze u spiatocnej letenky zaplatia zbytocne 10EUR, aj ked sa tomuto poplatku da jednoducho skoro zadarmo vyhnut behom par minut. Administrativny poplatok za platbu letenky sa neuctuje u Ryanair kariet ktore nezozenieme na Slovensku, ale rovnako tak sa neuctuje ani u Mastercard prepaid (predplatenych) kariet, ktore si vieme vytvorit zdarma cez web.
Nebudem pisat obrazkovy navod ako pre uplnych idiotov, kedze bez anglictiny sa aj tak clovek nejako obabre trebars na webe Ryanair, takze predpokladam aspon nejaku jej znalost.

Na Wirecard u nemeckej banky Wirecard Bank AG ktora spada pod nemecky bankovy dohlad (German Financial Supervisory Authority (BaFin)) a nemecke zakony sa zaregistrujeme, vytvorime si tam zadarmo konto so svojimi pravymi udajmi a k nemu si vytvorime virtualnu Mastercard kartu (ak ste hlupaci alebo po nej naozaj tuzite mozete si za 30EUR objednat aj fyzicku Classic Mastercard). Proces vytvarania konta a karty je jednoduchy a nepotrebuje ziadny komentar, snad len dodam, ze na overenie konta dojde overovaci kod SMSkou ktory musite zadat cim sa konto aktivuje. Zriadenie Wirecard konta a virtualnej Mastercard karty, rovnako ako jej pouzivanie je BEZ akychkolvek poplatkov, okrem poplatku za dobitie karty.

Ak chceme platit letenku na webe Ryanair musime v prvom rade dobit peniaze na nasej virtualnej Mastercard karte, toto sa da uskutocnit v zasade dvoma sposobmi:
1) pomalym bankovym prevodom (cca 3 dni) do zahranicia spoplatnenym v eurozone ako slovensky medzibankovy prevod – za taketo dobitie si Wirecard uctuje jednotne 1EUR bez ohladu na vysku dobijanej sumy,
2) okamzitym zaplatenim nasou platobnou kartou – za toto dobitie si Wirecard uctuje 3 percenta z dobijanej sumy A minimalne 1EUR (takze ak planujete kupovat a dobijat za stovky EUR odporucam bankovy prevod, ak letenky za par desiatok EUR je pohodlnejsie a prakticky rovnako vyhodne dobitie kartou).

Prve dobitie virtualnej Wirecard je o troska komplikovanejsie ako dalsie, kedze najprv musite overit vasu kartu. Toto sa robi tak, ze vam Wirecard zauctuje urcitu sumu ktoru si musite pozriet v ibankingu k vasej karte (najdete to obvykle niekde u kartovych transakcii v Blokovaniach/preruseniach), napriklad v mojom pripade 2.69EUR, po zadani tejto sumy vo vasom konte na webe Wirecard na overenie sa nasledne tato suma strhne z vasho uctu a dobije sa nou vasa Wirecard karta, takze o tieto peniaze nepridete a prve overovacie dobitie je zadarmo.

Dalsie uz normalne dobitia Wirecard karty su uz cisto vo vasej rezii, dobijana suma je minimalne 10EUR a poplatok za dobitie kartou su uz spomenute 3 percenta a minimalne 1EUR (pre pomalsich pri dobiti o 33 a menej EUR je poplatok vzdy 1EUR, pri dobiti nad 33EUR sa uz rataju vzdy 3 percenta z dobijanej sumy (suma*0.03)). Poplatok za dobitie si prida Wirecard k strhavanej ciastke, takze ho nemusite pocitat a dobijat si o tolko viac nez planujete platit. Ak chcete teda kupit letenky za 50EUR, tak si nebudete dobijat Wirecard o 50EUR + 3 percenta (50*0.03=1.5) = 51.5EUR, ale dobijete si konto len o rovnych 50EUR a Wirecard si zauctuje z vasho uctu rovno 51.5EUR, takze si dobijajte len o tolko kolko potrebujete a o poplatok sa nestarajte, ten si prihodi sama Wirecard (uvidite ho vo vasom ibankingu v skutocne zauctovanej sume).

No a uz asi len dalsia podstatna informacia na ktoru by mohli byt otazky – na webe Ryanair si u sposobu platby zvolte Mastercard prepaid card (nie Ryanair karty!), tam zadate cislo vasej virtualnej Wirecard, datum jej platnosti, CVV kod a vase meno (ja pouzivam vsade bez diakritiky, ale nemal by v tom byt rozdiel) a et voila letenka je zaplatena BEZ 5EUR administrativneho poplatku Ryanair a stala vas len poplatok za dobitie Wirecard. Pri jednoduchej matematike si zratate ze ak kupujete napriklad 2 spiatocne letenky dokopy za 20+20EUR normalne by ste okrem tychto 40EUR (a pripadne spoplatneneho webcheckinu za 5EUR, ktory je vsak u akciovych casto zdarma) zaplatili este navyse 5+5+5+5=20EUR na administrativnych poplatkoch za kazdy jeden let (2 tam, 2 spat), zatial co ak si dobijete Wirecard o 40EUR, ten si zauctuje za dobitie poplatok 1.20EUR, takze miesto 20EUR zaplatite len 1.20EUR alebo inak povedane miesto 5EUR za let vas kazdy jeden let stal 30 centov, takze nas jednosmerna letenka vysla na 10EUR + 0EUR za free webcheckin (ak sa postasti, ak nie tak 5EUR) + 0.30EUR za dobitie Wirecard (normalne by ste zaplatili 5EUR), celkovo teda 10.30EUR miesto 15EUR pre jeden smer pre jedneho.

Za Wirecard sa neplatia ZIADNE mesacne poplatky, JEDINY poplatok s ktorym sa stretnete je za dobitie Wirecard karty. Kde je teda hacik? Nikde!

Ak mate dalsie otazky spytajte sa v komentaroch.
Ďalšie nové články (viac na hlavnej stránke)
Kolko je dvakrat chladnejsie ako nula stupnov?
Tesco skoncilo so zobrazovanim korun
3.02.2010, 20:11:00
Komentáre

[1] 2ge (WWW) - 04.02.2010, 04:17:45
Servus, dik za clanocek, kamos si prave kupoval letenku u Ryanair, odkazem mu. Co mne spominal, bola zaujmava vec, ze clovek si MUSI vytlacit letenku, ak ju nema, da sa to spravit na mieste, za nejaky nehorazny poplatok.

Ja cestujem tak, ze nemam nikdy letenku vytlacenu, vsetko mam v kompe, ked som siel na Filipiny, prvy krat mi checkovali spiatocnu letenku, ktoru mi zadara vytlacili v pobocke AirAsia...hm

[2] palsoft (WWW) - 04.02.2010, 12:14:40
Dik moc za navod :) Uz som tam aj registrovany

[3] ssnoro - 04.02.2010, 16:28:58
Ahoj, registroval si sa zo Slovenska? pretoze mne to z CZ nefunguje :-( "Please note that Wirecard is currently not offered in your country."

[4] ssnoro - 04.02.2010, 16:31:57
ale v podmienkach maju aj SVK aj CZ

15. International Availability
Internationally, the Wallet is only offered in the following countries: Austria, Belgium, Bulgaria, Cyprus, Denmark, Germany, Estonia, Finland, France, Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta, the Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Rumania, Sweden, Switzerland, Slovakia, Slovenia, Spain, the Czech Republic and the United Kingdom.

[5] Aan - 04.02.2010, 19:11:03
registroval som sa zo slovenska

cesko nie je v eurozone, tak neviem ci to tam treba obist anonymizerom, inak im moze byt jedno kde si, ked dobijas platobnou kartou tak ta funguje vsade takze jedine pri registracii mimo eurozonu moze byt problem

[6] klaudia - 14.02.2010, 16:24:51
ahoj, chcem sa spytat, ak som sa uz registrovala, a kliknem si na deposit money, mam si dat tu prvu moznost cize "Deposit money by wire transfer" alebo tu druhu "register new card"? dakujem za odpoved

[7] Aan - 14.02.2010, 20:58:44
odporucam pustit k netu radsej niekoho kto vie anglicky, peniaze sa daju dobit prevodom z uctu (wire transfer) alebo kartou, u obidvoch treba najprv aktivovat bud ucet alebo kartu a az nasledne sa z nich dobija (u uctu sa ten aktivuje a nasledne si tam uz mozete poslat peniaze z ktorych sa ale strhne vzdy jedno euro, takze treba poslat o euro viac, u karty si zadate sumu o ktoru chcete dobit a strhne sa suma zvysena o poplatok (3% min. 1EUR))

[8] TT - 02.03.2010, 22:59:11
Aan, prepac za trufalost... som za tento blog vdacna, ale preco nas urazas? financie su moj zivot a plne chapem, ze pri akejkolvek dobrej anglictine je super si to konzultovat, lebo predsa len ide cloveku o peniaze, preto ta opatrnost je podla mna opodstatnena. aj pri slovenskom netbankingu, ktoremu v rodnom jazyku rozumies, ostavas niekedy neisty, ci docielis to, co si chcel alebo si nieco mal urobit inak... a to ja vo svete financii zijem... Klaudia, suhlasim s tebou a dakujem Ann, ze to nakoniec predsa len objasnil.

[9] benito - 08.03.2010, 10:15:41
Ahoj, zaregistroval som, ale pri dobijani mi pise limit 150 eur (You can still deposit 150.00 EUR before you reach your weekly limit). Je to nejak obmedzene? potreboval by som platit okolo 250 eur. Je moznost ze by som nekupil 4 letenky naraz ele po 2 a 2, funguje dobijanie karty v realnom case, ze by som zaplatil dve letenky, dobil kartu a znovu zaplatil dve letenky? Dakujem za odpoved.

[10] kacena - 09.03.2010, 22:40:44
Dakujem, pomohlo... len dufam ze teraz nebudem naozaj platit tie poplatky za vedenie uctu ani ziadne ine dalsie :)

[11] boris - 11.03.2010, 00:31:31
mozem sa nieco opytat? kde najdem na svojej wirecard datum platnosti a CVV? dakujem

[12] Aan (WWW) - 11.03.2010, 08:43:32
[9] o limite nic neviem, ale ako som sa pozrel do FAQ tak u zakladnej sluzby je rocny 2500EUR a tyzdenny je individualny bez konkretnej sumy (ma to asi co to docinenia s medzinarodnymi prevodmi a ich dokladovanim), ja som dobijal za cca 100EUR viackrat v priebehu par hodin a nebol problem, dobijanie je v realnom case (+- minuty) ak dobijas kartou, tebe napisalo ze mozes dobit ESTE 150EUR a potom dosiahnes tyzdenny limit, neviem kolko si dobil predtym ale co som rychlo preletel google spominaju cca 300EUR/tyzden

[10] nie su tam ziadne poplatky, ak si si vybrala najlacnejsi zakladny variant, jediny poplatok je za dobitie kreditu

[11] staci kliknut na My card a rozkliknut si vsetky udaje, ale ako vravim ak neviete anglicky radsej s tym ani nerobte lebo si nakoniec beztak objednate od ryanair ci wirecard kopec zbytocnosti za ktore sa nedoplatite

[13] Aan - 26.03.2010, 11:13:34
v clanku som opravil odkazy ktore viedli na nemecku verziu stranok

[14] karol - 03.04.2010, 14:39:50
ten 5 eurovy poplatok sa ak som tomu spravne porozumel plati jednorazovo za transakciu, teda ak platis letenku pre 2 pasazierov, spiatocnu, tak neplatis 5x4 ale len 5 eur stale. alebo libier, to uz neviem v ktorej mene je to za 5, nominalne je to skoro jedno a momentalne aj fakticky, ale platil som nedavno 3 spiatocne letenky a z uctu mi odislo len o cca tych 5 eur viac ako som mal celkovu sumu (nie nebol to ziaden letiskovy poplatok ani checkin).

urcite pre ludi, ktori lietaju ryanairom casto sa to oplati, pre mna, ktory ryanair vyuzivam len v krajnych pripadoch max 2x do roka mi to za tych usetrenych 8 eur nestoji,

[15] Aan - 03.04.2010, 20:51:13
porozumel si tomu zle, 5EUR administracny poplatok sa plati za kazdy jeden let a je uplne jedno ci kupis na jednu letenku jeden alebo styri lety, vzdy platis administracny poplatok za kazdy jeden let

http://i39.tinypic.com...zlzq7r.png

ak by to bolo ako pises ze sa to rozpocita na kazdy jeden let tak by to urcite necitili ludia potrebu riesit

nemas ani sajnu co ti odchadza z uctu podla toho co pises

[16] Aan - 03.04.2010, 21:00:38
dalsi priklad, letenka pre tri osoby, vsimajte si cervene upozornenie dole

bez administracneho poplatku
http://i44.tinypic.com...6k6wr6.png

s administracnym poplatkom u beznej Visa/Mastercard 3x5EUR + 3x5EUR
http://i42.tinypic.com...mtnw2p.png

s platbou cez Mastercard Prepaid (Wirecard)
http://i41.tinypic.com...if2z35.png

[17] Herec - 06.04.2010, 17:11:19
Je to vsetko pekne co tu pisete, ale skus si dobit wirecard prevodom cez ucet a sa zbadas kolko ti nauctuje slovenska banka za medzinarodny prevod do nemecka....

[18] Aan - 06.04.2010, 18:52:08
zeby tolko co pri prevode do akejkolvek slovenskej cudzej banky? sa zobudte, sme v eurozone uz viac ako rok

[19] Marek - 07.04.2010, 12:46:48
S tym jedinym poplatkom za dobijanie karty nesuhlasim. Citali ste si niekto co sa udeje po 2 rokoch od registracie v ich systeme? ;-)

[20] mikka - 07.04.2010, 15:27:24
noze nebud zahadny, ja som nasiel len ze ti karta strati platnost a po novom depozite ti ju obnovia s inými udajmi

[21] judas - 12.04.2010, 14:57:36
posielali ste niekto peniaze na wirecard prevodom cez ucet? Ak ano, co ste zadavali pri registracii karty na wirecard ako routing number?

[22] Papekz - 19.04.2010, 13:31:25
Tak ja som si tam zalozil ucet na wirecard a skusal som poslat peniaze z uctu v Slovenskej sporitelni (VISA elektron) a nechcelo mi zobrat kartu a z bezpecnostnych dovodov mi zrusilo ucet na wirecard. Nema niekto stym skusenosti ako poslat peniaze zo Slov. sporitelni?

[23] stiby - 03.05.2010, 18:04:07
este by som sa rad spytal - predpokladam, ze ak poslem na svoju wirecard vyssiu sumu penazi ako cena letenky, tak ten zvysok sa neda poslat spat na moj slovensky ucet. pls potvrdte. dakujem, chcem poslat vacsiu sumu penazi aby mi prip. nezamietlo rezervaciu letenky.

[24] Aan - 03.05.2010, 20:39:27
mali by sa dat poslat kamkolvek, teda aj spat za 1EUR

[25] Miroslav - 22.05.2010, 15:05:51
Mám otázku, zaregistroval som si wire kartu, teraz už len poslať peniaze. Stačí poslať peniaze z môjho účtu (napr. Tatrabanka) na môj účet (WireCard). A ak budem chcieť zaplatiť letenku, kde nájdem údaje o karte napr. cvv, dátum splatnosti carty? Alebo som niečo prehliadol?

[26] Aan - 22.05.2010, 15:40:36
su v udajoch o karte po prihlaseni, dobijat to poslanim z uctu na ucet je podla mna blbost a ma to vyznam len u velkych sum, u leteniek za par desiatok eur je jednoduchsie dobit si wirecard na pockanie normalnou kartou

este je beztak otazne ci nezrusi ryanair tuto moznost uplne, v nemecku myslim prehral sud kvoli vysokym poplatkom za platbu kartou, takze mozno dvihne ceny leteniek kvoli idiotom co si nevedia vybavit wirecard a budu nadavat ze ma drahe poplatky za platbu kartou ako keby ich niekto nutil kupovat letenky od ryanair

[27] Miroslav - 22.05.2010, 16:57:04
Díky, už som nato prišiel, najprv musím dobiť kartu a až potom sa mi zobrazia tie údaje.
No uvidí sa čo bude ďalej, každopádne nie je na nič, mať toto konto, zíde sa aj pri iných platobných stykoch. Thx

[28] Jeddy - 24.05.2010, 15:09:53
Zaregistoval som sa na Wirwcard, no neviem ci som to urobil spravne. Dal som zaregistrovat, povyplnal som co treba, potom mi prisla sms a dal som ten kod. Pri tomto ucte je automaticky Mastercard prepaid?? Lebo pri registracii som si ziadnu kartu nevyberal. Este som tam peniaze pre istotu nedaval takze tam nemam ani podrobnosti o karte.

[29] jano15259 - 25.05.2010, 21:57:46
.

[30] - 25.05.2010, 22:02:26
Zdravim, mozem vas ubezpecit, ze ak mate mastercard vo VUB, tak to ide ako svajciarske hodinky vsetko....vyskusal som, uz som aj s5 zo Sicilie teto vikend.
Pozor na to, oni vam poslu ten tusim 4-miestny kod, ktorym musite autorizovat kartu.Lenze ten kod nemate na vypise pravdepodobne,najlepsie zavolat do banky telefonicky a oni vam ho povedia. Lebo ten kod pride nie na normalny bankovy ucet, z ktoreho chodia vypisy, ale ten kod sa objavi na vypise k MASTER CARD !!! Preto si ho pytajte z toho vypisu k tej karte.Inak to funguje vsetko, najlepsie je dobit si virtualku z master ci visa karty a je to ok.

[31] Jeddy - 25.05.2010, 22:57:50
Takze ta virtualka je automaticky mastercard prepaid??...na ja mam mastercard z VUB len este na nu cakam...ma mi prist do tyzdna..A aky kod?,..nema sa to nahodou overit vyskou sumy ktoru stiahli??

[32] Aan - 25.05.2010, 23:08:47
obycajna Mastercard je vam na dve veci, zadarmo su u Ryanair platby len z Mastercard PREPAID ktora je zadarmo u Wirecard, overovaci kod dojde SMSkou, zriadenie u Wirecard je jednoduche a nepotrebuje ziadne vysvetlenie, staci vediet po anglicky, ak po anglicky neviete tak nekupujte letenky ani u Ryanair, ani si nevytvarajte kontu u Wirecard, aby ste sa potom nepytali blbosti

[33] Suri - 26.05.2010, 10:06:22
Chcel by som sa opytat ci sa da ucet Wirecard zrusit. Ak hej ako. Dakujem.

Aan- mohol by si im radsej poradit na to co sa pytaju a nie to co sa tu pise dookola. a niekto nevie po anglicky a chce si kupit letenku tak ho za to nemusis odpisovať :D

[34] Aan (WWW) - 26.05.2010, 21:45:00
zrusit sa samozrejme da, priamo som ale nikde nenasiel volbu pre toto, takze pravdepodobne len na zaklade e-mailu, malo by sa to spravit do troch mesiacov pred expiraciou starej karty, inak sa deaktivuje az po vydani novej, znovuvydanie je spoplatnene (aj ked dost problematicky ked karta na ktoru by bolo naviazane pravdepodobne expiruje skor)

18. Termination rights of the customer

(1) Right of termination at any time

Unless the Bank and the customer have agreed a term or a diverging termination provision, the customer may at any time, without notice, terminate the business relationship as a whole or particular business relations (e.g. a chequing agreement).

14. Termination of the Contract

The card contract may be terminated by the cardholder at any time by sending back the invalidated Card. The termination shall take effect on receipt of the Card or, if written notice of termination is issued to Wirecard Bank, on expiry of the Card's validity. If notice of termination is given within the last three months before the Card expires, then the notice of termination shall not take effect until the new Card delivered to the cardholder pursuant to Item 13 above has been received again by Wirecard Bank.

btw. na hlupe otazky hlupa odpoved, odpovedat kolko je 2+2 tu ozaj nemienim, ked niekto neovlada jazyk a nepouziva hlavu nech nelezie na cudzie weby aby sa potom vypytoval blbosti, na webe wirecard je vsetko jasne napisane a clovek s priemernou inteligenciou to nema problem pochopit

[35] Suri - 26.05.2010, 22:52:01
Takze obnova karty je spoplatnena? Co som nasiel ze 10e. to je dost na hovno. Ma niekto skusenosti s netellerom?? Zevraj je to uplne zadarmo. A poslu aj kartu. Tiez zadarmo.

[36] Magic - 30.05.2010, 15:55:51
Viete mi poradit, kde mam hladat sumu, pomocou ktorej kartu aktivujem po zalozeni uctu na stranke? Pochopil som, ze ibanking k mojej povodnej karte.. pomozte, ze kde (tatra)

[37] Aan - 30.05.2010, 16:07:26
vacsinou v blokovanych transakciach cakajucich na zuctovanie, ako sa to nazyva u TB netusim, vsetko je v clanku

[38] Magic - 31.05.2010, 23:08:37
Tatra Banke trvala transakcia jeden den a stiahlo mi ciastku automaticky, teda som nemal v internet bankingu ani ziadne "blokovane" transakcie... to pisem pre tych, co budu mat podobny pripad ako ja...

[39] Patres - 05.06.2010, 14:11:48
wirecard uz mam polroka, kupujem cez to v kuse, nemal som ziadny problem,
a vdaka tomu som usetril mrte penazi za hlupe poplatky, :)

[40] dzungi - 18.06.2010, 17:25:09
diky moc za tuto stranku, peniazky usetrene ;)

[41] Marek - 26.07.2010, 01:11:40
Chcel by som sa vas spytat ci ma cakaju este nejake dodatocne poplatky na letisku.
Letiet budem po prvy krat. Letenku mam online zakupenu prostrednictvom ryanair webu, web check-in takisto vyplneny. Cakaju ma teda este akesi ine poplatky na letisku? Dakujem
Meno:
Web:
Text: