Vacsina slovenskych divakov ma doma televizory 4:3 – hadajte aky je novy format aky im ponukne v TV novinach Markiza? Samozrejme 16:9, vsak ludia si kupia novy TV kvoli Markize. Nic proti sirokouhlemu vysielaniu, da sa pochopit u serialov a filmov vydavanych na DVD, ale vysielat v nom najsledovanejsie TV noviny? To mi pripada ako zacat rovno vysielat TV noviny v anglictine, vsak nech sa Slovaci naucia, je to pre nich urcite lepsie, tak ako vlastnit sirokouhly TV, ale pokym vacsina Slovakov nevie perfektne anglicky a nema doma 16:9 TV, radsej by som to nerobil.
Komentáre
[
1]
glog - 14.01.2008, 21:09:52
George Janosik. John je Jan.
[
2]
Aan (
WWW) - 14.01.2008, 21:15:50
viem ze john je jan, ale juraj ma nevedel napadnut aj ked Krik mi behal po rozume, mas pravdy ze je to George, opravovat to uz nebudem, nie je to take dolezite, ide o tu "harmoniu" medzi menami
[
3]
alian (
WWW) - 14.01.2008, 21:35:43
Aan hrozne nerad ale dnes musim s tebov suhlasit, Markiza sa hra na nieco co zatial nieje. Mozno to casom predycham ale momentalne som z toho viac sklamany ako nadseny. Zatial u mna teda stale vedie TA3 a CT(24)...
[
4]
rony (
WWW) - 14.01.2008, 21:39:46
K tomu 16:9 - bohuzial je to naozaj vhodne na pevne zvoleny rezim televizora so 16:9, ktory som si skusmo navolil a hned prepol naspat, pretoze je to riesene BOHUZIAL tak, ze hore a dole su prazdne pruhy. Chyba. Maju to riesit tak ako CESKA TV, tj. vyslat signal pre prepnutie do WIDE rezimu.
Teraz to bohuzial LEPSIE funguje ak mas telku, ktora rozozna horny a dolny pruh a obraz si nazoomuje. Lenze...
Lenze ono to na Markize "skace" pretoze logo TV je animovane a nie je "uplne" zasunute ako to ma trebars ORF.
Akonahle sa logo pohne, tak telka prepne ZOOM :-)
Cize tento rezim nie je vlastne vhodny pre 16:9 telku.
Mozno to vychytaju a ked vychytaju, tak rezim 16:9 uvitam :-)
Nebudem a momentalne ani nechcem prepinat kvoli spravam na pevny 16:9 :-)
Nejaky rozmer 4:3 ma dnes uz nezaujima z cisto sebeckych dovodov a je mi jedno kolko ludi ho este ma.
[
5]
mato - 14.01.2008, 21:55:08
mne to islo v 16:9 v pohode, a paci sa mi to aj graficky, vsetko bolo aj citatelne, posun vpred oproti tym predoslym TN z roku 96
je to otazka novej telky, vsak ceny idu dole :)
PS: a to mam len biednu 82ku
[
6]
ramazo - 14.01.2008, 23:19:20
Ked po desiatich minutach dali reklamu, prepol som na CT1. Nepotrebujem este aj v spravach pozerat reklamy a uputavky. Zbohom TN na Markize.
[
7]
Aan (
WWW) - 15.01.2008, 07:31:01
[5] takze vacsina divakov si ma kvoli TV novinam na markizre kupovat novu tv? to je smiesne, jednoduchsie je podla mna prepnut inde, to co produkuju urcite nestoji za kupovanie novej tv
navyse ako som napisal 16:9 by mi nevadilo keby nevysielali 18:9, lebo okrem ciernych pruhov si musis zaratat aj modry pruh ktory ti vezme este dalsi velky kus obrazovky a zostane jej na 4:3 TV vyuzita naozaj len polovica
[
8]
Aan - 15.01.2008, 07:41:40
ak sa vam nove TV noviny na Markize nepacili odporucam vam ich pre zaciatok minimalne dnes odignorovat, snad sa trocha uvedomia, aj ked je mi jasne, ze to by sa tato sprava musela dostat najprv k tej "superpriemernej" vzorke s peoplemetrami z ktorej nikdy nikto nikoho nestretol a je ich dokopy 5 ludi z celeho Slovenska
[
9]
yano - 15.01.2008, 09:24:10
Ten format by mi nevadil, aj ked mam len ubohu 21" telku 4:3, ale fakt boli titulky v pase tazko citatelne (bohuzial mam okuliare) a to prerusenie po 10min ma fakt nasralo, takze TN@markiza ignorujem, az kym ich neprestanu prerusovat.
Dalsi problem bol s 'nabehom' noveho dizajnu, ked pred TN okolo 18:55 bolo vysielanie reklam niekolko krat prerusene s oznamom 'O chvilu pokracujeme' ... uz chybali len maciatka ;)
[
10]
papek - 15.01.2008, 10:09:06
Problém nie je ani tak v tom, že väčšina ľudí má TV s formátom obrazu 4:3, ale že väčšina ľudí v SR má navyše TV s príliš malou uhlopriečkou. Pre normálne vysielanie v SD kvalite je pre uhlopriečku 28 palcov (70-74 cm) optimálna vzdialenosť od obrazovky 2,6-2,9 metra - to je menej ako šírka priemernej panelákovej obývačky. A aké boli najpredávanejšie uhlopriečky u nás? 55 cm. Na takom TV neuvidíte poriadne ani teletext, ani titulky pri filme, ani text v titulkovom páse na Markíze. (Všetko sa vzťahuje na formát 4:3, samozrejme.)
Sťažovať sa, že Markíza vysiela vo formáte 16:9 v dnešnej dobe, keď už pomaly nekúpite TV 4:3, je smiešne. To, že to vysiela zle, bez signálu na prepnutie do WIDE, s tým názorom sa stotožňujem. Tak isto s ostatným, prerušenie relácie upútavkami po 10 minútach je už fakt vrchol drzosti.
Avšak v konečnom dôsledku mi je to aj tak jedno, keďže k správam na Markíze či STV sa dostanem tak raz do mesiaca (JOJ nepozerám vôbec), TA3 mi bohato stačí.
[
11]
ccc - 15.01.2008, 10:16:43
Musime si zvykat. O chvilu tu mame digitalnu televiziu a nie kazdy ma digitalny prijimac. Nikto sa nas pytat nebude, ci chces alebo nie, proste musis sa prisposobit, ak chces byt v obraze.
Ano, mas pravdu. 16:9 nie je vhodny pre 4:3 televizory. Este ma rusi na TN na markize text, ktory stale svieti pocas prospevkov. Oci sa mi stale nan upieraju a podstatne veci z prispevkov mi unikaju. Chvalabohu, ze to nie je beziaci text!
[
12]
field (
WWW) - 15.01.2008, 10:32:58
hmm, no podla mna pekny humus.. to studio vyzera otrasne, format je nepochopitelny.. ale to ze rozdelili televizne noviny na dve casti, to je uplny koniec.. sice som to videl len z netu, ale predpokladam ze tam nadrbali 10 minut reklamy..
[
13]
rols roland (
WWW) - 15.01.2008, 11:04:20
ja neviem, nevidel som ich este ale markize verim
[
14]
dusan - 15.01.2008, 11:10:36
No ako uz bolo povedane, je naozaj smiesne ak sa niekto stazuje na format 16:9. Kam dojdeme ak nebudeme zavadzat ziadne inovacie? A niekto sa musel najst, kto s tym zacal. Teraz je uz na ostatnych ako sa toho zhostia a dufam, ze cim dalej, tym viac programov sa zacne vysielat 16:9.
A druha vec: uplne nesuhlasim s koncom prveho odstavca "ale pokym vacsina Slovakov nevie perfektne anglicky a nema doma 16:9 TV, radsej by som to nerobil." To je pod la mojho nazoru tiez uvazovanie bez stipky zamyslenia sa nad tym, co vlastne poviem. Z vlastnej skusenosti viem, ze cudzi jazyk sa uci najrychlejsie a aj najlepsie tak, ze sa napocuva - najma frazy. Tiez som uz nieco pocestoval a musim povedat, ze krajiny, ktore nepresadzuju silou mocou dabing, su na tom so znalostou cudzich jazykov o dost lepsie ako Slovensko. Jeden proklad za vsetko - uplne najposlednejsi sekuritak na hlavnej stanici v Stockholme mi na moku otazku ohladom cesty odpovedal nadhernou anglictinou, u nas nemozne.
Pokial bude na Slovensku pretlacany dabing a 90% relacii bude v slovencine a 10% v cestine, tak sa nikam nedostaneme. Vsetci sa stazuju ako malo ludi rozprava anglicky a pritom staci tak malo - pustit do eteru 20-30% programov v povodnom nedabovanom zneni s titulkami a zachvilu budu aj nase male deti rozpravat krasne anglicky - a bez trpenia v skole, naucia sa to pri ich oblubenej cinnosti, teda pozerani telky. A urcite nebudu jedine, ale tychto ludi bude o dost viac.
No, chcel som napisat jednu-dve vety, ale nejak som sa rozpisal :)
[
15]
pakino - 15.01.2008, 11:29:49
Tie TN-ky si uz mozu strcit za klobuk.Reklam mam plny zaludok pri pozerani filmov a teraz ich mam predychavat aj pri pozerani sprav? Tu niekomu vo vedeni Markizy asi naozaj prihorel mozog. O plo osmej uz sledujem len JOJ.
[
16]
matus - 15.01.2008, 11:48:38
Necital som to cele z nedostatku casu ale v tom uvode kde kritizujes 16:9 zasadne nesuhlasim. 16:9 ako format ma priniest skvalitnenie a vyssi komfort. Teda tym chcem povedat ze ma byt skor plusom ako minusom. A ze ti vadi ze zacinaju vysielat TV mi pride zvlastne. Skusim ti to vysvetlit otazkou. Co bolo skor? Vajce alebo sliepka? Co ma prist skor sirokuhle TV alebo TV stanice s sirokouhlym vysielanim. Odpoved??? NEzmyselna otazka!!! Zena pride naraz na oboch frontoch. Aj ked uz budu vsetky TV vysielat v 16:9 tak stale bude vela ludi spokojnych so svojim TV a nevymenia ho. Teda cakat kym sa uspokojiva vacsina televiznych divakov presunie na novy format TV prijmacov je nezmysel. Zmena musi prist na obydvoch frontoch kontinualne.
K TN na markize. Najsledovanjsie TN su to iba preto ze sme este stale sprosty a naivny narod. Na zapade uz vacsina komercnych TV stanic ani nema "seriozne" TN ala Markiza ale vysiela komercny grc ktory Markiza vydava ako TN v specializovanych relaciach. Inak s niecim takym zacala aj Markiza a ide o relaciu tusim pred TN(tieto sprostosti nesledujem teda ospravedlnte moju nevedomost) ktoru uvadza Bruchala a pod a ide o vyber "senzacii" z domova a zo sveta. TN maju priniest obcanovy zavazne infromacie ako to robia skutocne papierove noviny a nie prinasat bulvarne informacie ale Novy Cas. Co je to za inteligentu informaciu o tom ze chlap skocil pod vlak, v Trencine bola vecer smrtelna nehoda a v ZOO v malajzii sa narodil novy medvedik cistotny. To sme uz tak sprosti ze nam toto staci ako informacie o diani okolo nas? Zasadne tieto pseudo TN nesledujem a radsej si precitam serieozne noviny alebo pozriem TA3 kde mam vzdy cerstve informacie v polhodinovych vblokoch bez levicat a samovrahov.
[
17]
monika - 15.01.2008, 11:52:35
ja osobne si myslim ze si moc zaujaty markizou.nemas ju rad a tak to aj potom vyzera ked pises kritiku.islo ti len o to ako co ich co najviac dodrbat a to ze prisli nove televizne noviny ti v tom dost pomohlo.
[
18]
MONIKA - 15.01.2008, 11:56:16
a co sa tyka tej reklamy. kedze su televizne noviny teraz po novom rozdelene na televizne noviny a televizne noviny regiony tak tam reklama patri. je to to iste ako medzi televiznymi novinami a sportom.ale na sport kazdy chlap radsej pocka aj ked reklama trva 10minut.
[
19]
StrasnyBlazen - 15.01.2008, 11:55:16
TA3 18:45... CT24 19:00...
[
20]
pakino - 15.01.2008, 12:13:07
FOR MONIKA!
Na sport z vysoka ser..., a uz vobec si nemyslim,ze by mali byt spravy prerusovane reklamou. To uz mozu kludne prerusovat reklamou aj spolocenske podujatia , vsak nech ziju sponzori!
[
21]
vlado - 15.01.2008, 12:41:10
ja to pozeram na internate cez kabel a som sa aj cudoval, co sa mi meni "vysielacie okno:)) takmer kazdu chvilu:) a to oni presli na iny format, betaaari:)
[
22]
OSC - 15.01.2008, 12:54:06
Format mi nevadi. V TV mi vsak hrozne vadi to, ze ak sa nahodou zobrazuju pismena, tak su necitalelne. V 90% je to tak. Ale co ma zarazilo je prerusenie TV novin. Obvykle cez reklamu prepinam kanal. Ak sa niekde najde nieco dobre - spat sa uz nevraciam. A ked aj hej cas reklamy mi vyhovuje .... pri sledovani TV je to, ako prestavka na WC, alebo na doplnenie niecoho z chladnicky, ohriatie kavy ... Ked zacne reklama obvykle tlmim zvuk. Obcas sa vsak reklame nevyhnem ... vtedy zasnem, aki neschopaci ju tvoria - suche, nichovoriace, bez napadu - humoru. Mna este snad ziadna na markize nezaujala. Je to o nicom, ale to je aj vyzitkou spolocnosti, ktora taku reklamu schvali. Respektujem ju vsak, je to ich zroj penazi za ktory obcas zakupia mozno aj nejaky lepsi film. Markizu sledujem tyzdenne tak 2 - 3 hodiny.
[
23]
petrik - 15.01.2008, 12:56:02
zaujaty clanok typickeho zatrpknuteho slovaka bez pohladu do buducnosti. myslim, ze markiza spravila krok vpred, na ktory niektori este nedozreli, vid. format sprav na svetovych spravodajskych tv. k rozdeleniu sprav na dve casti uplne rozumiem,kedze v prvej casti islo o headlines a v druhej o sirsie spravodajstvo o com svedci aj pocet moderatorov v studiu. takze markiza,len tak dalej a ty slovensky lud hlavu hore!
[
24]
Toník - 15.01.2008, 13:21:03
Tie headliny boli super. Najma nasilne "live" vstupy. Kde moderator potme stal na mieste, kde sa cez den stala dopravna nehoda. Alebo moderatorka pred zatvorenou nemocnicou. Vtipne pohotove proste super.
Nasmiali sme sa dopopuku.
[
25]
EVery SLovak MAle - 15.01.2008, 13:50:40
"Užasné"!!!
Od dnes som pevne rozhodnutý sledovať spravodajstvo jedine na TA3 a STV.
Ani mi tak strašne nevadí ten znásilnený širokoúhly formát ako reklamná prestávka, dramaturgia, skladba a obsah jednotlivých príspevkov.
Dokonca sa mi zdalo, že aj samotní moderátori sú z tej novoty zmetení!
Stále viac sa to podobá na "najčítanejší slovenský denník" Nový Čas. Čiže bulvár, bulvár, bulvár, bulvár, čierna kronika, bulvár, bulvár, bulvár .......
From male to Monika:
Šport vôbec nepozerám, absolútne ma nazaujíma a zvysoka naň kašlem.
[
26]
Angelo - 15.01.2008, 14:14:01
Doteraz som pozeral spravy na TA3, a ani po vcerajsku sa na tom nic nezmeni. Spravy na TA3 su najlepsie a dufam ze ostanu take ake su a nezmenia sa na "grc" ala TN.
[
27]
atomi - 15.01.2008, 14:30:22
Vidim, ze ten kto pisal tento blog, o tom ani prd nevie. Kedze merkiza neposiela 18:9 obraz. To skor ti tvoja telka tak prepocita, co je dost ubohe. Markiza vysiela TV noviny v anamorfnom formate 4:3 (presne tak ako je obraz zakodovany aj na vsetkych DVD diskoch). Ked niekto nevie co to je, tak nech si to zisti (mozem aj ja vysvetlit). A ja som tu zmenu privital, a konecne niekto zacal vysielat v tomto formate. Napr CT2 tak vysielal MS hokej 2007.
[
28]
hawkeye - 15.01.2008, 15:23:13
konečne sa odsrali sami. aspoň bude menej ľudí sledovať túto paródiu na spravodajstvo.teda,aspoň dúfam.
[
29]
Aan (
WWW) - 15.01.2008, 15:26:05
pre niektorych ktori tazsie chapu napisany text zopakujem co som uz raz napisal v clanku - 16:9 vysielanie v TV viem tolerovat u serialov a filmov ktore su tak tocene povodne a su tak napr. aj na DVDckach, ale povazujem ho za nezmysel u lokalnych TV novin, kedy vacsina divakov nema 16:9 TV kedze predsa len este vidim rozdiel medzi serialom/filmom a spravodajstvom, aj ked chapem ze mnohi ten rozdiel uz nevidia a nechcu vidiet
16:9 vysielanie by som prezil keby nebolo dvaka nemiznucemu modremu pasu v skutocnosti 18:9
sam sledujem v TV nanajvys tv noviny na markize/stv2/joj takze je mi v podstate markiza ukradnuta, usetrim aspon cas ked sa tam beztak nedozviem nic co by som nenasiel uz skor na inete, inak sledujem zvacsa sirokouhle serialy/filmy z inetu
[
30]
majkl - 15.01.2008, 18:15:53
tak ja neviem ale tv noviny na markize..su take nieco ako novy cas!! takze informacie 0 bodov.
[
31]
Peter79 - 15.01.2008, 19:07:30
este som nove televizne noviny nevidel ale po precitani clanku a reakci ich asi ani vidiet nechcem. Nech zije TA3!!!!
[
32]
2ge - 15.01.2008, 19:55:48
ja som si dnes pozrel TV noviny na markize po par rokoch, a to kvoli tvojmu clanku! :)
Nemusim uz viac, to, co sa dozviem na ta3 za 10 minut sa dozviem na markize za 3/4 hodiny.
[
33]
jojo (
WWW) - 15.01.2008, 20:24:30
:-)Už od začiatku roka sa mýlia a Švajda kuká kade-tade len nie do kamery,púšťajú obrázky aké chcú a pod.A toto čo začali včera je pekný paškvil:-)Aj formátovo, aj obsahovo. Čo chcú nahrať ľuďom do mozgov je v prevých 10 tich minútach, potom pauza na upútavky a reklamy a zas začnú s tým z prvej časti, aby zápis u ľudí prebehol na 100% :-) A k tomu tí všelijakí odroni, čo neviem kde zbierajú - tak to ma zaujíma ich názory:-) Televízor je obrovský "debilizátor" a strata času. Keby sme všetci pri správach dajme tomu aspoň cvičili:-) Ale sú z nás buchty a pupkáči ohlupení takým niečím ako sú správy na TV Markíza:-)Už neplatí "Markízu si nedáme" - dáme si - nechajte si ju :-)
[
34]
vivi - 15.01.2008, 20:43:13
a mna najvia sralo deformovane logo markizy, ktore je pri formate 4:3 spraven zobrazovane, ale ked prepnu format do 16:9 - je scapene.
[
35]
JaMi (
WWW) - 15.01.2008, 20:52:06
mne najviac na markizackych novinach vadi ze po 10 minutach nasleduje reklamny blok, to uz fakt moze clovek sledovat ta3 a ma pokoj
[
36]
f - 15.01.2008, 21:26:50
suhlas, uz nemam ziaden dovod pozerat tv noviny na markize, ale aj celkovo. aspon budem mat krajsie sny ;)
[
37]
XThom - 15.01.2008, 21:45:12
Správy na Markíze som po novom ešte nevidel, ale Nova vysiela správy v 16:9 už hodne dlho a nemyslím si, že by to môjmu vizuálnemu vnemu nejako škodilo, i keď ich pozerám na pomerne malej obrazovke...
[
38]
Lubo - 15.01.2008, 22:16:17
Nedokonalá a technicky nezvládnutá forma zvíťazila nad rovnako nedokonalým obsahom. Nevadí, aspoň sa vytvoril priestor pre iných...
[
39]
Peter - 16.01.2008, 00:05:17
No mne sa páčil spôsob ako premiestňoval svoje ťažisko moderátor, aby vyzeral úplne najviac cool. Skoro som sa ujebal. Problém je, že nie je kam prepnúť, hoci sú prestávku som čumel inde a začiatok druhej časti som nestihol. Ale to presúvanie ťažiska bolo naozaj cool
[
40]
blahoslav - 16.01.2008, 00:49:05
prerusovane TN su horsie, ako prerusovana suloz
[
41]
grcator - 16.01.2008, 01:49:31
uz to neries - sme v 21 storoci, kto by uz pouzival zastarale technologie akou telka nesporne je... a nechal si hucat blbe reklamy do hlavy, vsetko je na Sieti, aj ta mrkviza ktoru si nazoomujes ako chces
[
42]
Aan (
WWW) - 16.01.2008, 07:23:29
[37] prave Nova a Markiza su jedine TV ktore vysielaju sirokouhlo sirokodaleko (nestretol som sa s tym ani na ORF, ani na CNN, ani na BBC World, ani na TA3, ani na CT24, ani na CT/Prima, nejako som to nespotrehol ani na madarskych kanaloch - zda sa ze vsetci su blbi len Markiza a Nova su inteligenti ked vysielaju pre mensinu s 16:9 TV),
Nova kvoli tomu ze sa v decembri (?) 2007 prestahovala do noveho studia tak co by to bolo keby hned nevyuzili nove cool technologie (to je asi take cool a rozumne riesenie ako tlacit ludom usporne ziarovky na WC) a rovno to nesvihli do 16:9, kaslat na vacsinu divakov ktori maju TV 4:3,
mozem si dnes pozriet spravy na Nove ako to maju poriesene oni s pasom, ale Markiza vysiela kvoli nemiznucemu modremu pasu v skutocnosti len 18:9 (u Novy mam navyse defaultne panscan-letter box bez ciernych pasov s orezanou lavou/pravou stranou a nejako mi tam nechyba, tak by to malo byt spravne, 16:9 bonus navyse len pre ludi co maju 16:9 TV a nie naopak to tlacit kazdemu ked ludi s TV 16:9 je mensina),
kazdopadne druhy den (vcera) som ten hnus na Markize o 19-ej uz neriskoval, este o 17-ej som si mrkol normalne TV noviny aspon podla nazvu (ziadne hedlajna ani Dnes), dlzky (cca 20min) i zlozenia moderatorov (2), aj ked s jedinou chybou a to 18:9 (modry pas), myslim ze keby vysielali o 19-ej to co o 17-ej tak naseru podstatne menej ludi, potom by uz zostavalo len doriesit napr. tych 18:9 (no a technicke chyby ako medzera medzi modrym a ciernym pasom) a bolo by to OK
ale kaslem to uz vcelku, o 19-ej uz Markizu nesledujem
[
43]
misan - 16.01.2008, 08:12:28
Najväčšiu radosť mám z toho, že rozťahali minimálny obsah TN na celu hodinu. Niekedy mávam pocit že od televízora ani nedokážem odísť. Vďaka Markíze to dokážem.
[
44]
Kuko1 - 16.01.2008, 08:36:42
Pozeram kolko je tu odobrníkov na technicku stranku vysielania. Moj nazor je nazor obycajneho divaka-konzumenta. Obraz sa neda pzerat, kazdu chvilu som si pretieral okuliare a pytal sa manzelky ci aj ona tak zle vidi. Este dokonca bol rozdiel medzi vysielanim zo studia a pripravenymi prispevkami. Tie boli lepsie pozeraltelne (malo by to byt naopak). Dramaturgia sa dostala na uroven najspodnejsieho bulvaru. Reklamy je v Markize dost, bezny film sa tam premieta vyse 3 hodin, vsuvanim reklamy ma presvedcili, ze spravy vysielaju inde kvalitnejsie a hodnovernejsie.
[
45]
rkc - 16.01.2008, 10:15:57
Absolutny suhlas s clankom. TN markiza je cisty "GRC". Ja uz som prepol na iny program.
[
46]
peto - 16.01.2008, 11:33:49
Mne vadi hlavne dlzka novin. 50minut je celkom dost pricom spravy sa opakovali.
.
A preco to markiza urobila? Asi jednoduchym vysvetlenim bude to, ze chce stiahnut divakov z jojky. Iny dovod nevidim. Neviem preco by mali 4-5minut hovorit o nejakej havarii a spravit zo spravy takmer dokument.
[
47]
Alex - 16.01.2008, 11:36:57
nebrante sa pokroku 16:9 sa stava standardom a bez vysielania v tomto formate by nic nemotivovalo ludi si kupovat nove TV s tymto formatom. Ina vec su chybicky, ktore este Markiza neodladila, tam mozu konstruktivne pripomienky naozaj pomoct rychlejsie ich odstranit. Kto vsak kritizuje 16:9 ten ako by prehnane povedane vravel, ze naco je nam elektrika, ked svietit sa da aj svieckami.
[
48]
rony - 16.01.2008, 12:04:55
[37] lenze spravy na Nove sa na 4:3 telke zobrazia tak, ze urezu lavy a pravy okraj. aspon mam ten pocit, nemam tak casto moznost ich vidiet ale nejasne si spominam, ze to tak nejako je. Znamena to, ze Nova zrejme vysiela signal na prepnutie sirokouhlych TV na WIDE rezim. To su ale iba moje dojmy.
[
49]
xeon - 17.01.2008, 07:56:52
Na to ze j*bu reklamu pocas filmu som si uz zvykol. Ale sekat reklamu do hlavneho spravodajstva ktorym sa chvalia ze toto to je to jedine a najlepsie co produkcne (nie licencovane) vyrabajme... hamba.
Este nech uzakonia zakon o tom ze nesmies prepinat TV pocas reklam a bude to tu dokonale. Ved aj v Amerike uz maju zakon ze ked si nahras film na video, nesmies pri jeho pozerani preskakovat reklamy.
(pre tych ktory to nepochopili, tento prispevok bol pisany ironicky) :)
xeon
[
50]
peto - 18.01.2008, 21:47:29
aan ty si magor. pises somariny len kvoli citanosti, zmena na markize bola dobra prilezitost ako sa zase zviditelnit. viac ta necitam
[
51]
Nezáleží - 19.01.2008, 09:38:07
Pozri sa na dizajn tvojej stránky
;-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
[
52]
Saky - 19.01.2008, 13:31:58
Nemám viac čo dodať k článku,jedine že ak si nejaký Slovák ešte myslí, že TN na Markíze sú fakt "TN",tak nech si sadne za pc,naťuká si napr.
http://news.bbc.co.uk a tam zbadá čo je PRAVÉ TN.Alebo nech si pozrie TA3,to je jediná racionálna alternatíva k istým internetovým zdrojom.Úbohosť TN na Markíze a JOJke je neuveriteľná,správy typu sloníkove prvé krôčiky,cigáň (pardon,Róm) niečo ukradol,alebo chce byt,alebo prácu ... nie,díky,ja chcem vedieť o mocenských machináciách v Iraku,ja CHCEM vedieť novinky o problematike "Irán",o štrajkoch vo Francúzsku (mali by sme si brať príklad),a CHCEM to mať podané dôstojne a bez bulvárnych vložiek kto kde koho znásilnil počas rokovaní.
[
53]
Cekyo - 19.01.2008, 14:03:19
Najlepšia je pretiahnutá Bartošíková :)))
Kto ju pretiahol???
No predsa moja Telka :)
Je to des a hrúza, Tn nepozerám... otrasný humus
[
54]
JFK - 20.01.2008, 02:18:52
Chlapce, zda sa mi ze si riesis komplex zo stareho 4:3 televizora. Doba ide dopredu, ak na novy aparat nemas alebo ho nevlastnis z inych dovodov, zmier sa s nevyuzitou plochou.
Ak ta zaujimaju politicky skreslovane verejnopravne spravy, tak ich sleduj.
Len tak dalej, narod debilny. A my chceme technicky pokrok, ci uroven unie ked nedokazeme stravit pohyblive pozadie (zemegulu) ktoreho zmysel je UPLNE JASNY? Namiesto toho by si tam chcel pultik starej mamy?
[
55]
... - 20.01.2008, 14:05:14
Pobavil si ma,a to nemierne :D Odkedy na Markíze nie sú skresľované správy?Od včera?:D
[
56]
toudward - 20.01.2008, 15:34:18
noo, uroven tych sprav sa zmenou formatu absolutne nezlepsila.... moderatori su miestami z toho, ze su nuteni dlho rozpravat o jednoduchych udalostiach dost zdeseni, opakuju tie iste vety.... citaci sprav - moderatori(bartosikova, durianova, a ti dalsi) i zakoktavajuci sa necitaci sprav(Svajda) uvedu prispevok a nazivo nam tuto informaciu znova zopakuje redaktor z opacneho konca kablu-vlastne z ineho miesta... dufam, ze robia aspon tie prenosy satelitne:) myslim, ze mali zostat radsej pri dopredu pripravenych prispevkoch, ktore hoci tematicky boli tiez dost vzdialene od mienkotvornych sprav, aspon co sa tyka formy boli ucelene a ak nahodou nepustil vysielaci technik zly prispevok, inu titulku, obrazok, alebo ak sa moderator(najma Svajda) nezakoktal, aspon boli pozeratelne.... k novemu formatu ako takemu nemam ziadne vyhrady, akurat, ze to vyzera ako na objednavku od vyrobcov novych telkacov.... a este aj medzi jednotlivymi formatmi zobrazenia to prepinaju uplne amatersky;-) by som tam pred tym pustil tmave pozadie... aby si oci privykli, a aby to pri pozerani tak nezabolelo... a urcite sa to da aj inak a este lepsie... len nech s tym nieco robia, bo si nasrali do vlastneho hniezda.... zhrniem to-pri prepnuti na iny format to je ako keby v radiu v polovici skladbu stopli a pustili dalsiu, zanrovo na kilometre vzdialenu...
[
57]
Anonym - 20.01.2008, 16:47:14
je to svinstvo že to tam premenili vtedy to bolo lepšie ale už sa to nedá zmeniť ale čo už. :-(
[
58]
olufsen. - 05.02.2008, 19:25:59
ja pozeram Markizu cez UPC direct, ktore je uz samo o sebe o velmi nizkej kvalite obrazu. Musim povedat ze rozsirenie formatu kvalitu este viac zhorsilo. pripada mi to akoby tym ze sa pridalo na obraze, pridalo sa aj na kompresii.
dalsia vec co mi vadi, je ze grafika oslata ta ista, logo je v povodnom rozliseni a pri spravach sa len natiahne do sirky. text v pravom dolnom rohu, v bielom pasiku kde sa strieda "www.markiza.sk" a "televizne noviny" je uplne rozmazany.
Tiez mi nefunguje automaticke prepinanie formatu z 4:3 na 16:9 (resp.18:9), co napr. na CT1 funguje vyborne. Musim to robit manualne, co ma nebavi.
Skoda, snaha bola, ale vysledok nestoji za nic.
[
59]
docent - 13.07.2008, 06:52:31
já ten debylný kanal som prestal pozerať. doporučil by som pomôcť Žitnemu aby ešte raz mohol naraziť do toho nechutneho bordelu Markízy!!!!!!!!!!!!!!
[
60]
jolana - 12.03.2009, 15:31:05
kedy uz vymenite tie stare obkukane tvare v televiznych novinach !!!
[
61]
atrej - 28.05.2010, 18:07:04
že john janošík... :D za kkt george janošík keď už ty debile
[
62]
miroslav - 30.05.2010, 14:22:06
zruste sproste,pripecene reklami,ide mi to na nervy,hambyte sa!!!!!!
[
63]
Ivan - 07.08.2010, 12:22:16
Od prvého príspevku po tento môj uplynulo 2,5 roka a nič prevratné, nič čo by stálo za zmienku, alebo pochvalu, sa neudialo. Po obsahovej stránke Televízne noviny - v prípade Markízy čierna kronika stále rovnaký humus. Čo sa týka technických vecí tu už bolo povedané - skritizované všetko podstatné. Ja by som sa chcel zamerať na ľudí, ktorí ich v šírení tohoto hnoja podporujú. Oni, rozumej televízie, si vymysleli pofiderné súťaže, ako TOM, OTO či aké ešte toto, kde diváci môžu prostredníctvom SMS správ posielať svoje tipy na tých svojích "najlepších". Mňa osobne neprekvapilo to, že ľudia ochotne míňajú svoje eurká na takúto zbytočnosť, ale to, že svojími hlasmi dostávajú na piedestál ten balast markizácke Televízne noviny a "osobnosti", ktoré ich čítajú. Pritom relácie, ktoré ľuďom
mnohokrát pomôžu, ktoré odhalujú rôzne
špinavosti a podvody, ako napr. Paľba, atď. ostávajú nepovšimnuté. Týto redaktori z terénu, ktorým ide veľakrát
"o hubu", majú neporovnateľne ťažšiu a
hlavne osožnejšiu prácu.
Toto je môj názor, ktorý môže byť iný, ako ten Váš.
Prajem pekný deň.